Odčervení koček – ošetření proti vnitřním parazitům

Kočky a psy preventivně ošetřujeme především proti oblým (škrkavky) a plochým (tasemnice) červům. V případě nálezu dalších střevních či orgánových parazitů (např. giardie, mikrofilárie) je stanovena specifická antiparazitární léčba.

Březí kočka – kočky doporučujeme odčervit 14 dní před porodem, aby nedošlo k přenosu škrkavek do mateřského mléka.

Koťata – s odčervením začneme ve věku 3 týdnů spolu s matkou. Do stáří 3 měsíců odčervujeme pravidelně po 14ti dnech. koťata ve věku 3-6 měsíců odčervujeme 1x za měsíc.

Dospělé kočky – pokud je kočka pouze domácí, pak ji ošetříme 1-2x za rok. Je-li kočka venkovní nebo domácí a chodí na procházky ven, pak je doporučeno ji ošetřit 1x za 3 měsíce nebo kdykoliv při pozitivním nálezu parazita.

Pokud nelze zvíře pravidelně odčervovat, doporučujeme KOPROLOGICKÉ vyšetření trusu (viz. níže).

Aplikační formy používané u koček jsou pasty užívané hlavně u koťat. Tablety jsou určené pro větší koťata a dospělé kočky, obsahují složku proti oblým i plochým červům. Spot-on nabízíme buď odčervení nebo v kombinaci s ochranou proti zevním parazitům u venkovních koček.

Koprologické vyšetření – lze provést vyšetření trusu – sbírá se směsný vzorek (1., 3., 5., den, velikosti vlašského ořechu uloženého v chladu), který se odešle do laboratoře. V laboratoři vyšetří přítomnost a případně druh parazitů.

V případě, že přivedeme nového zvířecího člena, je nutné ošetřit proti vnitřním parazitům zároveň nového i stávající zvířecí členy domácnosti současně. Další preventivní ošetření se provádí podle doporučeného schématu.

Všechna zvířata v domácnosti odčervujeme vždy společně!

Consecte libero id faucibus nisl tincidu. Magna etiam tempor orci lobor faculs lorem ipsum.

Instagram feed